VINTERN tar aldrig slut

Foto: hardtoexplain

Känns som jag flyttat upp i fjällen.
Eller långt upp i landet till ingenstans. Även om det bara är 45 min in i landet.
Känns som 45 mil.
Jag har vandrat runt påpälsad i månader nu och halkat omkring i snön. Samma varma jacka, samma varma skor som jag vandrar i till jobbet och sen slänger av mig för att byta om till skorna jag egentligen skulle vilja bära också utomhus. Fixar till håret som är platt, livlöst och elektriskt av min mössa.
Ibland undrar jag när vintern ska ta slut och jag ska flytta hem igen? Men så inser jag,
att jag ska ju faktiskt inte flytta när vintern är slut. Vi ska bo här till efter sommaren.
Till efter sommaren.
Just nu känns det som en väldigt lång tid.
Väldigt lång tid.


By the way: Vilken bloggare tycker du har snyggast stil?

Kommentarer
Postat av: anna

Det måste vara jobbigt att inte trivas...håller tummarna att tiden ska gå snabbt!



Kram

2010-01-29 @ 07:21:00
URL: http://salhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0