GÖTEBORGS MARMELADEN SAKNAS

Foto: av mig- boende i borås

Det blev bakade scones till frukost. Mums!
Funderar jag på vad jag skall hitta på nu. Och det går ganska snabbt att fundera ut.
Svaret är INGENTING.
Jag börjar känna ett hat till denna staden. Och jag tänker nu snacka lite skit om Borås och du kan välja att sluta läsa nu om du inte vill höra en gnällig kärring klaga.
Den är verkligen sten död.  (Staden inte människorna )
Men vad gör ni i denna stad när ni är lediga? Sitter hälften av er på Viskan eller promenerar vid Kypersjön och andra hälften av er åker till Göteborg?
Varför jag och K flyttade hit för att bo här i 9 månader och inse hur tråkig staden är?
Det kan man undra idag också. Men nu är det så.
Och det jag börjat irritera mig på ännu mer är hur smutsiga gatorna är?
Efter påsk firandet så är det trasigt glas, ölburkar och skräp precis överallt. Några tyckte det var roligt att slita upp massa blom arrangemang så det ligger jord och sönder slitna blommor på halva Allé gatan.
Städar ingen gatorna i Borås?
I Göteborg märker du inte en söndag att det var ett fylleslag på Avenyn en lördag kväll.
Swisch säger det så är gatorna rena kl 07.00.
Det älskar jag med Göteborg.
Jag läste den HÄR bloggen och satt och njöt av bilderna. Vackert.
By the way: 85 dagar kvar tills vi flyttar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0